مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 11:122022-01-23پزشكي

چرا کودک همسری یک ازدواج موفق نیست؟


یک روانشناس، با بیان اینکه کودک همسری مولفه های قدرت در خانواده را به هم می ریزد، عنوان کرد: در خانواده سالم توزیع قدرت وجود دارد.

همچنین اگر دختر یا پسر برای مسئولیت های زندگی آماده نباشند، - دچار اضطراب، خشم یا افسردگی می شوند.

با تمام توصیه ها و تشویق هایی که به ازدواج و تشکیل خانواده به خصوص به جوانان می شود، همیشه کودک همسری مورد نکوهش اکثریت جامعه بوده است.

این مسئله فقط یک تصمیم و اختیار خانواده ها برای فرزندان کم سن و سالشان نیست بلکه یک معضل اجتماعی است که نه فقط در سال های اولیه زندگی کودکان مشکل ساز است بلکه در آینده زوجین کم سن و سال و فرزندانشان نیز اثر دارد.

ازدواج در سنین پایین مشکلات بسیاری را برای کودک و جامعه ایجاد خواهد کرد و با افزایش آسیب های جسمی و روانی همراه خواهد بود.

آسیب های وارده بر کودک در اتفاق تلخ کودک همسری می تواند آینده او را کاملا تحت الشعاع قرار داده و دنیای کودکانه او را به تلخی های واقعیت هایی که متناسب با سن کودک نیستند پیوند بزند.

درباره پیامدهای کودک همسری و دلایل منطقی برای عدم ازدواج در سنین نوجوانی به گفت وگو با یک کارشناس و مشاور خانواده پرداختیم.

دکتر مژده بقایی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه ازدواج نیاز به آمادگی دارد و یکی از مهمترین آمادگی ها برای ازدواج بلوغ ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا کودک همسری یک ازدواج موفق نیست؟

چرا کودک همسری یک ازدواج موفق نیست؟